Tempatan

Akhirnya, Lepas Kena Saman Dengan MBSJ. LanSolo Dah Tau Siapa Mengadu

PETALING JAYA: Penyanyi terkenal, Lan Solo, dikenakan ti.ndakan sa.man sekali lagi oleh Majlis Bandaraya Subang Jaya (MBSJ) terhadap premis perniagaannya yang mend.akwa mengangg.u lalu lintas.

Menerusi perkongsian di entri Facebook Lan, pihak penguatkuasa berkenaan telah menerima aduan daripada individu yang did.akwa memang hanya berada di kawasan sekitar itu juga.

Keja.dian tersebut berlaku pagi tadi ketika Lan melakukan kerja-kerja memunggah stok yang baru tiba di kedainya di Puchong Prima, Selangor sebelum didatangi dua orang peng.uasa Majlis Bandaraya Subang Jaya (MBSJ).

D.akwa MPSJ, Lan dis.aman atas alasan lori kontena yang menghantar stok mengh.alang lalu lintas.

Dalam video perkongsian tersebut, dia meluahkan rasa ke.cewa kerana menerima s.aman itu dalam keadaan keuntungan jualannya yang tidak menentu semasa pelaksanaan P.erintah Kawalan Pergerakan (PKP) ini.

“Aku kene s.aman lagi, korang mengadu lagi, aduh. Katanya mengh.alang lalu lintas jalan raya. Orang yang mengadu itu pun mereka yang berada di sekitar ini sahaja. Pagi b.uta sesak tang mana?.

Penyanyi lagu Berp.isah Tanpa Rela itu turut menasihatkan individu berkenaan supaya bert.indak b.erani tampil bersemuka dengannya dan bukan terus-menerus meng.adu kepada pihak berk.uasa.

“Apa m.asalah kau sebenarnya? Aku cari makan je pun. Dah lah musim PKP, jualan pun tidak menentu. Kalau kau tak puas hati dengan aku, bagi tahu sahaja.

“Tidak perlu nak mengadu kepada majlis perbandaran sampai menyusahkan mereka datang ke sini untuk keluarkan s.aman. Aku rasa dah berapa kali kena macam ini, kau p.uas hati kan?” luahnya.

“Aku tak kisah sebab mereka buat kerja. Tapi m.asalahnya kau tu dah kenapa tak habis-habis. Orang Melayu kot nak meniaga. T.olonglah. MBSJ dah ambil t.indakan, kau puas hati kan? Terima kasih banyak-banyak, semoga urusan kau dipermudahkan dunia akhirat,” luahnya.

Lan atau nama sebenarnya Mohd. Razlan Mohamed Yusof, 36, membuka kedai Solo Borneo Mart yang menjual produk makanan kering dari Sabah dan Sarawak sejak tahun lalu.

Lan Solo Dah Tau Sebab Pengadu

Bagaimanapun pada November tahun lalu, isteri Lan iaitu Nur Sheila Hassim mende.dahkan kedai mereka sudah berkali-kali diserbu penguatkuasa kerana menerima a.duan tanpa mengetahui m.otif sebenar pengadu.

Kredit : HMetro/onlinemalaya

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

 

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *