Tempatan

“Pagi Hantar, Petang Ambil” Netizen Dedah ‘Anak’ Suruh Ayah Minta Sedekah Tepi Jalan

Belakangan ini, ramai sedang bersedih kerana tidak dapat menziarahi ibu bapa di kampung halaman dek kerana perintah larangan merentas negeri yang dikuatkasakan pihak kerajaan bagi membendung penularan Cov1d-19.

Bagaimanapun, kisah yang dikongsi oleh wanita dikenali sebagai farasharina ini pasti akan membuatkan netizen berasa simpati terhadap nasib seorang warga emas yang ditemuinya di tepi jalan dipercayai dekat sebuah negeri pantai timur

Terserempak pakcik tua tepi jalan.

Menerusi aplikasi TikT0k, Fara berkongsi kisahnya terserempak dengan seorang pakcik di tepi jalan sewaktu sedang menaiki kereta.

Dalam video berkenaan, warga emas itu dilihat berjalan berseorangan dalam keadaan terhuyung-hayang mungkin kerana penglihatan yang tidak jelas, sebelum mendekati kereta dinaiki Fara serta keluarga.

“Pakcik nak minta sed3kah, nak bayar sewa rumah,” ujar pakcik tersebut.
Kasihan melihat keadaan warga emas itu, mereka memberikan sebungkus kuih serta sejumlah wang bernilai RM50 kepadanya.

Pagi hantar, petang anak dia ambil minta sed3kah.

Namun begitu, netizen mula mempersoalkan tentang latar belakang pakcik itu apabila ada beberapa individu mend4kwa warga emas berkenaan dihantar oleh anaknya untuk meminta sed3kah, setiap hari.

Setelah mengetahui kisah sebenar di sebalik keberadaan warga emas itu, ramai yang meluahkan rasa simpati dan berasa kesal terhadap sikap anaknya.

S3dih tengok, sampai hati anak dia.

 

 

Namun demikian, kes4hihan d4kwaan tersebut masih belum dikenal pasti…

Jika ia benar, memang tidak wajar anaknya melalukan sebegitu kepada insan yang telah menjaga dan membesarkan mereka dari kecil hinggalah dewasa.

Sumber : I muslim network

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *