Tempatan

Sesvatu Terjadl Dekat Laman IsmailSabri Selpas Dla Baru Umvm Tlada Rentas Daerah Dan Negerl

PETALING JAYA- Semua aktiviti rentas negeri dan daerah tanpa kebenaran pihak polis di seluruh negara adalah tidak dibenarkan selama empat minggu berkuatkuasa dari 10 Mei hingga 6 Jun depan.

Menteri Kanan Pertahanan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, semua ak.tiviti sosial juga tidak dibenarkan dijalankan orang ramai sepanjang tempoh berkenaan.

“Aktiviti sosial itu termasuklah majlis kenduri, perkahwinan, keraian dan lain-lain selain aktiviti pendidikan dan e.konomi yang boleh menyebabkan perhimpunan atau kes.esakan awam.

“Selain itu, majlis rasmi dan sosial secara bersemuka oleh kerajaan dan swasta juga tidak dibenarkan,” katanya di sini tadi.

Pun begitu, katanya, keputusan sekatan itu akan disemak semula selepas dua minggu.

 

Ramai Luahkan Perasaan Dekat Facebook Beliau

Last minit nk beraya kome buat mcm ni aku dh agak sikit² umum pkp last last 1mlysia aje bajang.

Bwat roblok bwat ape,bukan roblok boleh selesaikn c0vid sepatotnya tempat yg byk kene c0vid bwat pemb.asmi ku.man.

Dato kena tahu punca c0vid mer.ebak setelah kita dapat capai angka 1 tempoh hari adalah PRN sabah..Sepatutnya dari awal dah bl.ock keluar masuk xkira menteri atau taik menteri..sekarang yang su.sah kita rakyat..Sekat sana sekat sini..hanc.urrr.

Dato jgn l.embab dato.. jgnla buat separuh masak pkp, total lo.ckdown.. 2 minggu pon jdla janji kes turun.selangor ni mcm x pkp je, manusia berpusu2 mcm biasa je. Sampai bila nk berakhir?? Ek.onomi lagi penting dari n.yawa rakyat????????..

Semasa k.es bermula menaik kena buatlah full lo.ckdown, bukan k.es sudah tinggi baru sini tutup sikit sana tutup sikit, pen.ularan tu TAK AKAN dip.utuskan selama2nya kalau macam ni.

Semoga dipermudahkn urusan kerjaan dlm mnangani k.es ini.. semoga cept kita bolh hidup selesa seperti sedia kla.. aamiin yarabb.

Terbaik untuk kerajaan bkn tbaik untuk kami… Kenapa tak buat pkp mcm pkp 0.1? Kami dah beli semua untuk raya last lastkau cakap pkp.

Apebenda kau ni ? kalau betul2 nk p.utuskan rangkaian k0vid, tutup terus semua se.ktor kecuali makanan dan ubat2 an, mcm PKP 1.0 haritu.. Ni tidak, kau bukak sana kau bukak sini, pkp 2.0 pkp 3.0 pkp 4.0 sampai pkp bape kau nk ni ? buat betul2 la, jgn nk main2.

Kredit : Kosmo/OM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *