Akhirnya Cikgu Praktikal Yang Rakam Video Cmpak Budak Tampil Jelaskan Cerita Sebenar

K.ecoh video yang tular menunjukkan seorang guru wanita di sebuah tadika sedang mem.arahi dan bert.indak k.asar terhadap muridnya.

Guru tersebut pada mulanya dilihat men.olak budak lelaki berkenaan sebelum mengangkat dan menc.ampak kanak-kanak m.alang itu. Lebih mengejutkan, t.indakan selamba guru berkenaan turut disaksikan oleh murid-murid lain yang kelihatan terpinga-pinga dengan apa yang berlaku.

Menerusi video 10 saat yang kini tular di media sosial itu turut memaparkan seorang wanita lain, dipercayai guru di tadika tersebut. T.indakan guru itu membangkitkan kem.arahan netizen yang menyifatkan ia sebagai perb.uatan yang sangat mel.ampau dan b.iadab.

“Kalau rasa tak t.ahan dengan kerenah budak, baik berhenti kerja. Ramai lagi yang boleh ganti,” tulis seorang pengguna Facebook yang memuat naik video berkenaan.

Susulan video yang tular, Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Baharudin Mat Taib berkata, polis kini menyi.asat seorang guru yang did.akwa membuat pend.eraan terhadap kanak-kanak.

“Satu l.aporan polis telah dibuat oleh ibu bapa kanak-kanak itu. Perkara ini sedang dis.iasat oleh Jabatan S.iasatan J.enayah, maklumat lebih lanjut akan dikongsi kemudian,” kata Baharudin ketika dihubungi.

Beliau menambah, polis kini telah mengenal pasti guru wanita yang terl.ibat. Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Baharudin Mat Taib juga mengesahkan kej.adian tersebut yang berlaku di Jalan Kebun, Klang dekat sini hari ini.

“Saya sahkan lap.oran polis dibuat oleh ibu kanak-kanak m.alang itu dan kertas s.iasatan telah dibuka selepas laporan polis diterima dari ibu m.angsa dic.ampak guru tadika itu.

“Si.asatan dalam ti.ndakan polis Bahagian S.iasatan J.enayah IPD Shah Alam dan identiti guru telah dikenalpasti, dipanggil untuk memberi keterangan membantu s.iasatan polis,” katanya hari ini.

Tambah Baharuddin, jika dis.abit dengan kes.alahan, guru itu boleh dikenakan d.enda maksimum RM 20,000 atau p.enjara sehingga 10 tahun, atau kedua-duanya sekali.

Antara Reaksi Netizen

“G.eramnya. Ish s.akit hati tengok video ni. Ingat apa tu, budak kan? Ada mak ayah kot,” komen seorang netizen.

“K.asihan kat budak tu. Dengan anak sendiri tak tahulah macam mana. Jenis tak t.ahan s.abar,” tulis netizen yang lain.

“K.asihan budak-budak tu… budak-budak tadika umur macam tu memang tak dengar cakap kadang-kadang tapi kalau cikgu pandai pujuk, insyaAllah tentu ikut kata,” kata seorang lagi.

Dipercayai pihak sekolah telah mengambil tindakan dengan mem.ecat guru tersebut.

Guru Praktikal Tampil Jelaskan

Kredit : Mstar/FB

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment on "Akhirnya Cikgu Praktikal Yang Rakam Video Cmpak Budak Tampil Jelaskan Cerita Sebenar"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*