Hiburan

Baru Je PDRM Umvm Nak Carl Dla, Sajatt Tiba Tiba Muncvl Dengan Rakaman Beritahu Sesvatu Untuk Semua

Kuala Lumpur: Ketika masih dalam b.uruan pihak berk.uasa, video k.ontroversi Muhammad S.ajjad Kamaruzzaman atau popular disapa Nur S.ajat, sekali lagi tular di media sosial.

Tidak dapat dipastikan bila video itu dimuatnaik, namun kali ini ia memaparkan p.engakuan usahawan k.osmetik berusia 36 tahun itu seolah-oleh bern.iat menukar agama.

Disebabkan i.sunya besar dan bagi mengelakkan ters.alah petik, berikut adalah salinan penuh daripada perkataan yang dil.uahkannya dalam klip video berd.urasi k.urang dari 2 minit itu.

Kita Tak Ada Buat Apa Apa

Saya baca, tak s.alah kita buat r.esearch (k.ajian) agama lain kan? Sebab kita tak ada buat apa-apa, lepas itu orang nak s.alahkan kita t.eruk.

Lepas Jais (Jabatan Agama Islam Selangor) keluarkan s.tatement (kenyataan) itu, saya dah m.alas nak fikir.

Saya cakap ini bukan saya nak meng.ugut ke tak. Secara s.umpah demi nama saya, nama ayah saya, nama mak ayah saya, saya dah taknak menjadi orang I.slam (sambil meng.gelengkan kepalanya dalam klip video itu).

Saya keluar daripada agama I.slam. Itu lebih a.fdal. Saya tak m.ain-m.ain, saya cakap betul. Mereka yang buat saya jadi saya nak keluar daripada I.slam. Saya tak m.ain-m.ain, saya cakap betul. Mereka yang buat saya nak keluar daripada I.slam.

Mereka buat saya lebih jauh daripada I.slam…dengan benda yang macam ini, dorang (mereka) buat saya, mungkin dorang (mereka) ingat dorang (mereka) boleh bagi i.ktibar…bukan.

Saya lebih t.akut dan saya rasa lebih baik keluar daripada agama ini. Sebab saya l.ahir pun dalam I.slam dan saya ikut sahaja apa yang mak saya ajar, saya buat. Rupa-rupanya…tak tahulah,” katanya.

Terdahulu, polis Selangor bersedia bekerjasama dan membantu Jais m.engesan S.ajat.

Pemangku Ketua Polis Selangor, Datuk Arjunaidi Mohamed dilaporkan berkata, pihaknya bersedia memb.antu Jais meng.esan S.ajat yang mengh.ilangkan diri, baru-baru ini.

“Polis sentiasa bersedia untuk memb.antu Jais meng.esan S.ajat,” katanya dalam lap.oran terdahulu, hari ini.

Sementara itu, Pengarah Jais, Datuk Shahzihan Ahmad berkata, Jais dan Polis Selangor sentiasa bekerjasama bukan sahaja dalam menguatkuasakan E.nakmen J.enayah S.yariah, sebaliknya dalam semua perkara.

“Jais akan terus bekerjasama dengan Polis Diraja Malaysia (PDRM) dalam usaha meng.uatkuasakan segala u.ndang-u.ndang termasuk berkaitan k.es terb.abit,” katanya.

Pada 23 Februari lalu, usahawan k.osmetik itu dikenakan w.aran t.angkap oleh M.ahkamah Tinggi S.yariah Shah Alam kerana tidak hadir sebutan semula k.es berhubung mengh.ina I.slam.

Sumber memberitahu, S.ajat dipercayai bers.embunyi sebaik w.aran t.angkap dikeluarkan m.ahkamah terb.abit.

S.ajat dipercayai mel.arikan diri dan bers.embunyi di tempat lain bagi meng.elak dik.esan Jais. Menurut s.umber, peng.uat kuasa kini berusaha menj.ejaki S.ajat dan tidak men.olak kemungkinan dia masih berada di kawasan Lembah Klang.

Sumber : HarianMetro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *