Tempatan

Macam Macam Sekarang. Rakaman Detik Detik Gadis Ini Basuh Kereta Guna Air S0lat Buat Ramai Tergamam

A.malan bacaan Yasin dan s0lat hajat bagi melancarkan sesuatu majlis atau mem.ohon diberikan kemudahan dalam menjalankan sesuatu perkara sudah menjadi kebiasaan bagi masyarakat bera.gama Islam.

Namun ada juga yang terlalu bergan.tung kepada a.malan tersebut hingga boleh mengak.ibatkan penyele.wengan ak.idah.

Sebelum ini dilihat ada beberapa individu di laman sosial Facebook berk.ongsi a.malan mereka membersihkan kenderaan yang baru dibeli menggunakan air bacaan Yasin atau air s0lat hajat.

L.angkah tersebut k0nonnya dipercayai boleh mengel.akkan daripada perkara b.uruk seperti kem.alangan atau kecu.rian berlaku kepada kenderaan yang baru dibeli itu.

“Tiap kali hbsband beli motor atau kereta memang mandikan dengan air sembhayang hajat. Lepas mandikan, jangan basuh kereta atau motor tu selama tiga hari, (ini) mengelakkan daripada benda-benda yang tak diingini berl.aku,” komen seorang netizen.

“Betul, saya pun pernah buat. In sha Allah dilin.dungi daripada benda-benda yang tak diingini,” tambah seorang lagi netizen menyokong a.malan tersebut.

Ambil Kereta Baru, Cikna Akan Siram Dulu

Seperti yang tular hari ini, seorang individu ini berkongsikan rakaman beliau menyiram tayar dengan air solat hajat setiap kali beliau ambil kereta baru.

 

 

Reaksi Orang Ramai

Sepatutnya dapat kereta baru, ucap syukur kerana dimurahkan rezeki. Doa t.olak b.ala tu bila nak naik kenderaan.

Setaip kali naik kenderaan ape benda pun udara ke atas air ke ats darat ke dlm tanah ke baca la doa naik kenderaan tu.. Kan da ade doa nye.

Sy pun buat mcm cik na. Tkpa la org nk kata b0do pekat pun. Tkda niat lain selain ikhtlar dan bertawakkal kpdNya jua.

Xpela kite d0a Yg baik2 untuk dia.. Agar ada Yg boleh menas.ihati beliau.

Jngan lupa c.urah air kat seat, stereng, radio dan dashb0ard. nak nak masuk air dalam tangki minyak pun boleh.

Sebaiknya, apa yang lebih afdal adalah disarankan untuk kita mengamalkan doa menaiki kenderaan secara isti.qamah bagi menghilangkan sebarang bentuk gang.guan, jln dan manusia serta mem.ohon dijauhi segala mus.ibah.

Berlind.unglah dan berga.ntung haraplah kepada ALLAH SWT agar dielakkan segala m.usibah dan mala.petaka.

ArticleByOM/PortalSoalJawab Agama,Jabatan Mufti Negeri Pulau Pinang

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *