Kisah Masyarakat Tempatan Viral

“Kereta besar otak kecik..”- Dua Lelaki Kant0i Bvang Sampah Dalam Sungai

Pejam celik, pejam celik tiba-tiba lagi beberapa hari dah nak masuk tahun 2021. By now, kita expect rakyat negara kita ini lebih mementingkan kebersihan dan mempunyai s1vik.

Namun, kisah yang viral di Facebook ini menunjukkan bahawa masih ada yang tidak pedulikan semua itu. Melalui perkongsian Brandon Chee, dua individu dilihat tidak bertanggungjawab dan dir4kam membvang sampah ke dalam sungai di Puchong.

Menurut Brandon, gambar-gambar itu diambil sendiri oleh rakannya dari sebuah unit kondominium. Dua individu tersebut dilihat turun daripada sebuah 4 wheel drive berwarna oren di sebuah jambatan.

Mereka kemudian mengambil beberapa bungkusan dan menc4mpakkan satu per satu ke dalam sungai dari jambatan berdekatan Kondominium Andana di Puchong.

Bukan satu atau dua, tetapi memang bahagian belakang truck itu penuh dan mereka bvang semuanya ke dalam sungai tersebut. Kata Brandon,

Perbuatan ini akan menyebabkan kebvrukan kepada sistem semula jadi yang akan memberi kesan dalam kehidupan kita.”

Ramai netizen yang baca perkongsian Brandon itu mengec4m tindakan dua individu tersebut kerana tidak bertanggungjawab dan melakukan perbuatan tidak bers1vik tanpa rasa bers4lah.

Ada juga netizen yang berkata mereka pernah nampak kejadian sama beberapa kali dan ianya bukanlah sesuatu yang luar biasa kerana masih ramai yang tidak bertanggungjawab dengan selamba membvang sampah sebegitu.

Rata-rata ntizen marah dengan perbuatan pel4ku tersebut:

Biasa mcm ni dia bvang sampah “special” sket. Tak chem1cal confirm cr1m1nal

Kerete besar otak kecik

 

Sumber: Lobak Merah

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! MH Network

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *