Kisah Masyarakat Tempatan Viral

“Slow lah memasing pun..”- Pakcik Susun Kon Kena L4nggar, Tangan Sampai Nmpak Isi

Seorang pekerja lelaki dipercayai telah dil4nggar ketika sedang menyusun kon jalan. Menerusi gambar tersebut jelas menunjukkan m4ngsa sedang men4han kesak1tan berikutan kemal4ngan yang dialaminya.

Kejadian tersebut berlaku di lebuh raya Pasir Gudang. Namun, terdapat persel1sihan faham yang menyatakan m4ngsa telah dil4nggar ketika sedang menyelenggara jalan itu.

Slow lah masing-masing!

Nampak orang buat kerja atas jalan tu. slow lah memasing. Walau ny4wa kami ni kau anggap murah, tapi kat rumah tu ada yang tunggu kami balik. Lokasi highway Pasir Gudang. Team selia sel4nggara.

Menerusi kapysen yang dimuat naik oleh lelaki itu, menceritakan m4ngsa yang berusia seperti 50-an telah dil4nggar ketika sedang membuat jalan raya di Pasir Gudang. Difahamkan, m4ngsa (pakcik) itu bekerja di bawah syarikat Selia Sel4nggara.

Image may contain: one or more people, people walking and outdoor

Malahan, perk0ngsian ini turut dikongsi di laman Twitter dan mendapat pelbagai respon yang mengec4m t1ndakan pemandu yang bert1ndak mel4nggar m4ngsa.

Image may contain: sky and outdoor

Kat situ memang bawa laju

Menerusi ruangan b4las di Twitter, rata-rata warg4net yang pernah melalui jalan tersebut menceritakan keadaan jalan tersebut yang ‘s1buk’ dan keadaan jalan itu sendiri yang telah ‘uzvr’ .

Tambahan pula, terdapat pengguna yang lain menyatakan rata-rata pemandu yang menggunakan jalan tersebut akan memandu dengan laju.

Tidak berakhir di situ, ada yang menggel4rkan lebuh raya tersebut sebagai ‘berh4ntu’ kerana kerap terjadinya kemal4ngan di situ.

 

Sumber: Shahrul Izwan & Twitter, Ohbulan

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! MH Network

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *