Kisah Masyarakat Tempatan Viral

(Video) Per4kam Panggil Penunggang Wanita Kemal4ngan ‘Betina’ Undang Kem4rahan Netizen

Sejak kebelakangan ini ada sahaja cerita tak sedap didengar melibatkan geng basikal. Malah, baru-baru ini h4ngat diperkatakan apabila seorang penvnggang basikal m4ut dil3nyek sebuah lori di Putrajaya.

Perkara itu sedikit sebanyak membuka mata geng basikal untuk lebih berhati-hati. Namun, sejak semalam tular satu video di media sosial dimana berlaku kemal4ngan mel1batkan basikal dipercayai di Jalan Wangsa 1, Ampang.

Difahamkan, pengunggang wanita terlibat dalam kemal4ngan tersebut. Menerusi posting wanita tersebut, dia ketika itu sedang tvrun bukit dan memperlahankan basikalnya kerana keadaan jalan yang cvram.

Bagaimanapun, tayar basikalnya termasuk ke dalam penvtup l0ngkang. G4gal meng4wal basikalnya, wanita tersebut terpel4nting ke seberang jalan. Namun, wanita itu bernasib baik kerana tidak dil4nggar mana-mana kenderaan.

Namun, apa yang menjadi perhatian apabila ramai yang mengec4m per4kam video berkenaan yang memanggil penvnggang wanita itu ‘bet1na’. Menerusi video itu, jelas kedengaran si per4kam memanggil wanita berkenaan dengan gel4ran tidak sopan itu.

Rata-rata netizen mengatakan bahasa digunakan oleh per4kam itu sangat k4sar dan t1ada budi bahasa.

Dalam pada itu, ramai yang memberikan komen mengatakan bahawa jalan tersebut sememangnya tidak sesuai untuk berbasikal, malah ada yang mengatakan mereka juga pernah j4tuh di kawasan tersebut ketika menaiki motosikal.

Apa pun diharap geng basikal diluar sana lebih berhati-hati selepas ini dan hanya menunggang di jalan yang sesuai untuk elakkan perkara tidak diingini berlaku.

 

Sumber: Instagram The Vocket, Gulapop

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! MH Network

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *