(Video) Tak puas hati s4kit masa ‘swab test’, pemuda ini d4kwa nak s4man.. tervk dikec4m netizen

Pada saat ini, ‘frontliners’ seperti doktor dan jururawat adalah golongan yang paling sibvk bertvngkus-lvmus dalam mer4wat pesak1t serta membendvng penularan w4bak C0vid-19.

Baru-baru ini, telah tular di laman sosial Twitter sebuah video yang menunjukkan seorang pemuda yang tidak berpuas hati dengan seorang petugas barisan hadapan.

Menerusi video yang dimuat naik oleh seorang pengguna Twitter @haqeemhyzan, pemuda dalam video itu dilihat sedang menjalani ‘swab test’.

Walau bagaimanapun, pemuda tersebut meluahkan rasa tidak puas hati kerana dia mend4kwa jururawat itu telah menj0lok ‘swab’ ke dalam hidungnya terlalu dalam sehingga menyebabkan kesak1tan.

Akak ni svmpah si*l takda hati pervt

Sampai k1amat aku tak maafkan akak tu

Jumpa di mahkamah

Dia ‘sorry’ yang tak berapa ‘sorry’ jugak akhirnya…

Macam-macam perkataan tak elok ketika luahan perasaan

Kesimpulan

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata netizen memberi reaksi marah dek sikap dan lontaran kata-kata kesatnya terhadap jururawat terbabit.

Bahkan, ada segelintir individu mendakwa bahawa pemuda itu pernah menjalani pembedahan plastik di bahagian hidungnya menyebabkan prosedur ‘swab test’ menjadi agak sak1t.

Lembiknya

Dia sak1t lebih, sebab…

Hidup ni pendek, berbuat baiklah terhadap orang sekeliling

Buat ‘swab’ beriya nak s4man?

Kalau nak ‘slow’ buat sendiri je


Netizen mengaitkan kesak1tan seperti itu adalah perkara biasa sewaktu ‘swab test’, namun tidak perlu rasanya tindakan pemuda ini sehingga mahu ‘menasihati’ jururawat berkenaan.

Hargailah para ‘frontliners’ yang berk0rban banyak masa di tempat kerja menguruskan pesak1t berbanding meluangkan masa bersama keluarga di rumah.

Seharusnya, usaha mereka wajar dihargai kerana tanpa mereka sudah tentu keadaan negara akan menjadi lebih tervk akibat w4bak C0vid-19 mengg4nas saban hari.

 

Sumber: Twitter @haqeemhyzan, OMM

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! MH Network

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

 

 

Be the first to comment on "(Video) Tak puas hati s4kit masa ‘swab test’, pemuda ini d4kwa nak s4man.. tervk dikec4m netizen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*