Kisah Masyarakat Tempatan Viral

‘Telur keluar d4rah..’- Jumpa Bungkusan Kuning & Dir4suk, Rumah ‘Pen1nggalan’ Arwh Nenek Akhirnya Jual

Memang tak dapat din4fikan, g4ngguan j1n boleh berlaku di mana-mana sahaja termasuklah di rumah. Kadangkala, kehadiran ‘mereka’ ini turut dirasai oleh penghuni rumah berkenaan.

Terbaru, seorang pengguna Twitter ada berkongsi pengalaman ser4m yang dialami oleh mereka sekeluarga ketika menetap di sebuah rumah.

Kisah ser4m rumah pen1nggalan


Menerusi perkongsian daripada Azwnznl94, dia memberitahu apabila rumah yang pernah didiami pada suatu ketika dahulu ‘dig4nggu’ makhluk h4lus. Malah, rumah tersebut telah pun dijual oleh bapanya.

Ada kes4n g1git

Menurut individu ini, rumah tersebut merupakan pen1nggalan arw4h neneknya dan mereka sudah menetap di situ hampir 20 tahun. Namun kejadian ser4m kerap berlaku sehinggakan terdapat leb4m dan kesan g1g1t pada kaki ibunya itu.

Mereka kemudian mencari seorang b0moh untuk datang memeriksa keadaan rumah tersebut dan rupa-rupanya tanggapan mereka adalah betul. Rumah itu turut ‘dihuni’ oleh makhluk halus.

Telur seakan kelu4rkan d4rah

B0moh itu kemudian memulakan ‘r4watan’ dengan memec4hkan telur dan apa yang mengejvtkan telur itu telah pec4h dan seakan mengeluarkan d4rah. Tidak terhenti di situ, kakak individu ini turut dir4suk sehingga p3ngsan sepanjang r4watan dilakukan. Oleh hal yang demikian, b0moh telah memagar rumah berkenaan.

Pvnca sebab 1ri hati

Semasa r4watan di lakukan, makhluk halus itu memberitahu tujuan dia datang ke rumah itu kerana telah dihantar oleh seseorang untuk mengh4ncurkan keluarga tersebut dan ingin membn0h seseorang sambil menuding jari ke arah ayah individu ini. Malah barang-barangan antik yang terdapat di dalam rumah itu turut dibvang.

Jumpa bungkusan kuning, bvsuk

Lebih mengejvtkan apabila b0moh meminta mereka untuk menggali satu kawasan itu dan alangkah terkejvt apabila mendapati terdapat satu bungkusan berwarna kuning yang ditanam di bawah pokok rambutan. Paling tidak t4han adalah bau yang dikeluarkan dari bungkusan itu tersangatlah bvsuk. Akhirnya, mereka sekeluarga membuat keputusan untuk menjual rumah tersebut.

Rumah dah pun dibeli

Menjeng4h ke ruangan komen, ada seorang pengguna Twitter mend4kwa rumah yang dijual itu telahpun dibeli oleh bapanya. Tambahnya lagi, mereka langsung tidak tahu mengenai ‘kisah’ di sebalik rumah terbabit.

 

Sumber: Azwnznl94, Ohbulan

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! MH Network

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *