Hiburan Kisah Masyarakat Viral

“Doakan Yang Terbaik,”- Akhirnya Datuk Seri Siti Nurhaliza Umum Jantina Anak Kedua

Sebelum ini, penyanyi terkenal tanah air, Dato’ Siti Nurhaliza mengumumkan sedang ham1l anak keduanya bersama suaminya, Dato’ Sri Khalid Mohamad Jiwa.

Pengumuman itu sememangnya menggembirakan peminatnya di seluruh Malaysia selepas pasangan itu menyambut Siti Aafiyah dua tahun lalu.

Harini melalui platform Shopee, dalam pada mempromosikan produk kosmetik terbaru, Siti mended4hkan jantina anak kedua mereka yang kini menghampiri usia lima bulan. Sebanyak 93 peratus hasil undian para penonton di platform tersebut percaya b4yi yang dik4ndung adalah lelaki manakala hanya 7 peratus meneka perempuan.

Setibanya masa dinanti, Tokti dan Dato’ Khalid kemudiannya memec4hkan belon khas dan seterusnya mended4hkan bahawa anak kedua mereka adalah b4yi lelaki sambil disambut meriah oleh para peminat di ruangan komen.

Siaran itu juga mendapat 529 ribu tanda suka daripada para penonton selama kira-kira satu jam siaran.

“Doakan yang terbaik, semoga dapat menceriakan lagi hidup, Siti terutamanya, dan Aafiyah,” ujar Dato’ Khalid ketika ditanya pengacara.

“Memang secara ikhlas dalam hati, kalau dapat sepasang anak memang seronok. Sebab ada girl dan boy… tapi saya sentiasa terima apa saja yang akan lahir nanti,” kata Siti.

Manakala suaminya yang dikenali sebagai Datuk K mended4hkan nama anak keduanya akan bermula dengan Muhammad dan seterusnya dengan huruf A.

“Semua anak lelaki bermula dengan Muhammad dan nama seterusnya bermula dengan huruf A. Apa-apa pun, saya bersyukur dengan anugerah terindah ini,” katanya.

Siti turut berkongsi reaksi Aafiyah selepas menjelaskan dia bakal mendapat adik.

“Aafiyah ni bijak. Dia makin faham. Bila cakap “Ada adik, ada b4by dalam pervt ibu. Bila tanya mana b4by, dia datang kat pervt dan c1um. Aafiyah ni memang suka kanak-kanak, tak kira yang lagi kecil atau lagi besar daripada dia,” katanya.

Ketika ditanya jika beliau menghadapi sebarang keris4uan menjalani keham1lan pada usia 40-an, beliau mengakui perkara tersebut.

“Saya ada keris4uan jugak. Tahun depan masuk 42. Jadi saya memang kena menjaga pemakanan, sentiasa tengok gula.

“Kalau masa ham1l susah sikit nak bersenam, b4yi saya pun b4yi yang frag1le, IVF. Jadi saya makan vitamin doktor bagi dan jangan manis sangat,” kongsinya.

Empat bulan simpan rahsia, Siti Nurhaliza akhirnya umum h4mil anak kedua – “Seronok kalau dapat sepasang”

Lagi, Didakwa Baby Bump Semakin Kelihatan, Siti Nurhaliza Sedang Hamil Adik Aafiyah? | Gempak

TERDAHULU, menerusi laporan mStar penyanyi Datuk Seri Siti Nurhaliza sedang h4mil anak kedua terjawab apabila penyanyi ters0hor itu mengumumkan dia kini h4mil empat bulan.

Menurut Siti, 41, setelah lama menyimpan rahsia dan membiarkan peminat berteka-teki akhirnya dia dan suami, Datuk Seri Khalid Mohd Jiwa tampil mengumumkan berita gembira itu semasa pelancaran produk Beausiti X Wonderlab pada Selasa.

“Alhamdulillah… syukur hari ini sangat bersejarah kerana saya dapat umum banyak perkara istimewa. Selain pelancaran Beautessence dan Beaunest, pelantikan Nabila Razali sebagai duta kempen… semestinya satu lagi pengumuman istimewa untuk semua.

“Dah lama menjadi teka-teki, ramai buat andaian dan hari ini cukup sesuai untuk saya kongsi dengan semua peminat, Alhamdulillah saya dan suami nak kongsi berita baik saya sudah h4mil empat bulan.

“Ramai mend0akan dan rasanya ada yang dah boleh agak… ada juga yang berteka-teki kerana saya diamkan diri. Dalam keadaan sekarang saya hanya duduk rumah. D0akan saya diberikan keku4tan dan kes1hatan yang baik sehingga hari kelah1ran,” katanya.

Aafiyah pernah memberi hint ibunya kini sedang h4mil semasa siaran langsung di Instagram.

Siti dan Khalid atau lebih dikenali Datuk K membuat pengumumam istimewa itu semasa pelancaran produk tersebut yang diadakan secara virtual pada Selasa.

Sementara itu penyanyi lagu Aku Bidadari Syurgamu ini berkata dia tidak kisah mengenai jantina anak kedua.

“Lelaki atau perempuan kami terima dengan hati terbuka… tapi seronok tu kalau dapat sepasang,” ujarnya.

Pada 25 September lalu, aksi Siti Aafiyah menc1um pervt ibunya ketika sedang bersiaran langsung di Instagram mencetvskan spekvlasi penyanyi nombor satu negara itu sedang h4mil anak kedua.

Menerusi video berkenaan juga menunjukkan Aafiyah beberapa kali menc1um pervt ibunya dalam keadaan gembira dan teruja.

Datuk K dan Siti teruja untuk t1mang anak kedua.

Perkara itu menguatkan lagi spekulasi Siti kini berbadan dua selepas mengumumkan berehat daripada industri hiburan buat sementara waktu.

Malah, peminat-peminat meluahkan rasa tervja dan menganggap kanak-kanak yang kini berusia dua tahun itu memberi hint bakal mendapat adik.

Netizen turut mengucapkan tahniah kepada Siti dan mend0akan semuanya berjalan lancar

Siti sebelum ini pernah mengalami kegvguran pada November 2015.

Dia kemudiannya berk0ngsi berita keh4milan pada tahun 2017 iaitu selepas 11 tahun berkahwin dengan Datuk K.

Hasil perkongsian hidup pasangan ini dikurniakan anak perempuan bernama Siti Aafiyah yang kini berusia dua tahun.

 

Sumber: Shopee Live, Siakap Keli, mStar

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! MH Network

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *