(Video) Simpan duit dalam tin, habis duit nenek RM300,000 dimakan serangga

Sudah menjadi lumrah kehidupan untuk menabung demi masa depan. Ada yang memilih untuk meyimpan duit di dalam bekas tin biskut, tin milo dan lain-lain.

Bagi golongan yang agak berumur, mereka lebih gemar menyimpan di tempat sebegitu berbanding di dalam bank.

Namun, menyimpan wang di sebegitu mempunyai risiko yang tinggi untuk rosak. Hal ini kerana dimakan serangga per0sak yang gemar tinggal di tempat seperti itu.

RM300,000 dimakan anai-anai

Tular di laman Facebook mengenai seorang nenek menyimpan wang di dalam bekas tin milo. Namun apa yang terjadi adalah sebaliknya apabila wang yang disimpan itu dimakan serangga anai-anai.

Memetik laporan portal World of Bozz, difahamkan kevugian yang dialami dalam jumlah yang besar iaitu RM300,000.

Menerusi video yang telah dikongsi itu, jelas menunjukkan kepingan ringgit bernilai RM100 itu hanvr dek angkara serangga berkenaan yang hidup dan membiak di dalam tin tersebut.

“Semua wang yang saya ambil di sini mempunyai masalah. Terdapat RM10,000 dalam satu timbunan, dan ada 23 timbunan. Jadi total timbunan adalah RM230,000,” kata seorang individu dalam video tersebut.

 

Kejadian yang berlaku ini harap dapat memberi pengajaran terhadap orang lain juga untuk tidak menabung di dalam tempat sebegitu. Kalau tidak putih mata kerana kervgian!

 

Sumber: Penang News Group , World of Buzz, OMM

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! MH Network

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment on "(Video) Simpan duit dalam tin, habis duit nenek RM300,000 dimakan serangga"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*