Kisah Masyarakat Tempatan Viral

(Video) ‘Bye Mak…’ – Anak K0ngsi Detik Seb4k Ibu P0sitif C0vid-19 Dijempvt Ambulans

Di aplikasi TikTok, seorang anak yang dikenali Fazyana, berkongsi satu video yang membuatkan warganet seb4k apabila ibunya dijempvt oleh pegawai perub4tan kes1hatan bersama ambulans. Difahamkan, ibunya p0sitif C0vid-19.

Berita kvrang baik

Menerusi video TikTok yang berdurasi kvrang 20 saat itu, menceritakan satu keluarganya mendapat berita yang sed1h. Difahamkan, ibunya disahkan p0sitif C0vid-19 dan ahli keluarga yang tinggal di rumah yang sama perlu menjalani sar1ngan uj1an cal1t.

Jelasnya lagi, v1rus C0vid-19 sudah dikesan pada ibunya sejak dua minggu yang lepas.

Di penghujung video, wanita tersebut meminta individu yang bersamanya minggu ini dan minggu lepas, untuk tamp1l melakukan ujian cal1t jika dia disahkan p0sitif C0vid-19.

Dibawa bersama ambulans

Video kedua memaparkan pasukan perub4tan kes1hatan datang bersama ambulans, lengkap berpakaian sut Peralatan Perlindungan Diri (PPE) bagi ‘menjempvt’ ibunya. Anaknya ketika itu sempat memberikan nasihat kepada ibunya supaya kuat berhadapan dengan v1rus tersebut.

Mak jangan nangis….bye,bye mak… apa mak cakap macam tu…Takda apa lah mak.

Lagi seb4k, apabila ambulans tersebut bergerak men1nggalkan perkarangan rumahnya.

Buat sar1ngan

Terbaru, wanita tersebut memuat naik satu lagi video di TikTok menanti giliran untuk melakukan uj1an cal1t di sebuah klinik kes1hatan. Perk0ngsian tersebut dihujani komen, yang mend0akan supaya mereka sekeluarga cepat sembvh dan s4bar menghadapi uj1an tersebut.

 

Sumber: Fazyana, Ohbulan

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! MH Network

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *