‘Kerjala adik Wani syg oi, dah bole jalan carila rzeki.. awk nak harap duit bntuan smpai bila?”- Aliff Syukri

PETALING JAYA: Seorang gadis yang pernah tular sebelum ini kerana mengalami masalah berat badan mencec4h hampir 300 kilogram (kg) tamp1l membuat pended4han dan tvntutan terhadap seorang jutawan kosmetik atas tvduhan ter4ni4ya dan diman1pulasi.

Gadis itu, Nurul Airawani Nazira Ibrahim atau lebih dikenali sebagai Wani Comel, 23, mend4kwa dirinya seperti dit1pu selepas tidak mendapat sebarang faedah dan bay4ran seperti yang dij4njikan.

Seperti yang diketahui ramai, usahawan terkenal Datuk Aliff Syukri telah tampil untuk membantu gadis berkenaan dalam usaha untuk menurunkan berat badan.

Aliff Syukri Archives

Sebelum ini rata rata netlzen percaya bahawa Wanie berjaya berjalan disebabkan oleh produk kuruss Dato Aliff Syukri.

Hari ini semuanya terb0ngkar, Wanie telah membuat satu sidang media untuk memberitahu bahawa diri dia telah dianlaya oleh pihak Dato Aliff Syukri.

Menurut Wani, dia telah didatangi seorang usahawan kosmetik sekitar Ogos tahun lalu untuk melantik dirinya sebagai dvta sebuah pr0duk pel4ngsingan badan tetapi saya perlu menj4lani pemb3dahan pada bahagian pervt terlebih dahulu.

“Selepas menjalani pembed4han di sebuah pusat perub4tan di Kuala Lumpur pada Ogos 2019, saya telah didatangi pihak usahawan tersebut untuk men4ndatangani k0ntrak.

“Bagaimanapun saya tidak diberitahu dengan jel4s tentang kandungan k0ntrak tersebut tanpa mengetahui isi kandvngannya,” katanya ketika ditemui pada satu sidang akhbar sebentar tadi.

Ujarnya lagi, selepas selesai menjalani pembed4han b4riatr1k tersebut, segala urusan melibatkan r4watan svsulan dilakukan sendiri olehnya tanpa diberikan wang pemb1ayaan yang dijanjikan.

WANI COMEL (kanan) bersama peguamnya (tengah) menvnjukkan lap0ran polis bersama k0ntrak perjanjian yang diberikan seorang utawan kosmetik tanah air.

Tambah gadis berasal dari Jerantut, Pahang itu, segala rek0d kes1hatan selepas dia menjalani pembed4han bagaimanapun dipeg4ng pihak usahawan tersebut dan dia tidak mengetahui status serta t1ndakan lanjvt yang perlu dilakukan.

“Saya memikirkan soal keluarga kerana pihak usahawan itu telah berjanji akan membantu saya dari segi kew4ngan.

“Bagaimanapun saya tidak menerima sebarang bentuk bantuan seperti yang telah dij4njikan. Lebih menyed1hkan apabila saya cuma menerima ‘upah’ kvrang daripada RM1,000 selepas terl1bat dengan penghasilan k4ndungan video tentang pr0duk pel4ngsingan b4dan,” katanya.

Pada sidang akhbar tersebut, Wanie turut memberitahu bahawa dia terp4ksa membuat lap0ran polis untuk menjam1n kesel4matan diri selepas didatangi wakil usahawan itu dalam keadaan m4rah dan telah meng0yakkan k0ntrak yang telah ditandat4ngani.

“Saya telah dim4rahi hanya kerana telah menerima bantuan daripada pihak lain,” ujarnya.

WANI tidak dapat men4han air matanya pada sidang akhbar mended4hkan peng4n1ayaan dan pel4nggaran k0ntrak seorang jutawan kosmetik popular terhadap dirinya di Faroz Cafe, Taman Tun Dr Ismail hari ini.

Tampil membuka mulut, Wani yang turut ditemani peguam, Haziq Aizuddin Subhi berkata, dia ingin menvntut p4mpasan dan habvan yang telah dijanjikan selain ingin memb4talkan k0ntrak yang telah ditand4tangani.

“Saya mengalami kemvrungan disebabkan perkara tersebut selain turut dikec4m dan dic4ci net1zen dengan tvduhan tidak ber4sas.

“Ada yang menggel4r saya sebagai tidak ken4ng budi, pem4las dan hanya mengharapkan b4ntuan semata-mata,” katanya.

Selain menuntut hak, Wani berharap pended4han ini mampu membersihkan namanya yang dip4ndang sebelah mata oleh masyarakat.

Didalam LIVE sidang media tersebut wanie bersama peguam telah memberitahu bahawa selama ini dia tidak pernah memakan produk kurus Aliff Syukri.

Wanie sebenarnya menjalani pemb3dahan usus dan disebabkan itu dia boleh berjalan. Ini semua telah dirancang oleh pihak Aliff Syukri sendiri.

Tonton video:

Antara komen-komen wargamaya

“Nmpk mcm dia nk dptkn bntuan brterusn utk dia dn keluarga dia. Kenapa nk sedih, brsyukrlh dgn apa yg ada.. Xkn nk harapkn bntuan org brterusn.”

“Tk kira la sapa yg tolong utk kuruskan badan, diri sndri msti nk berusaha juga,jaga makan, buat senaman, dan skrg kita semua tk tahu crita sbenar nya, apa yg brlaku, smpi buat sidang mcm ni.”

“Selalunya lps buat operate perut ( Bariatic bypas klu tk salah) kena pergi folow up check up dan senaman di hospital, dan kena jaga makan juga.”

Setakat ini tiada apa apa kenyataan dibuat oleh pihak Dato Aliff Syukri lagi. Peguam Wanie telah menghantar satu surat tvntutan kepada pihak Aliff Syukri.

 

Ini Respon Balas Dari Datuk Aliff Syukri

“Kerjalah adik Wani sayang oi, dah boleh jalan carilah rezeki… awak nak harap duit bantuan sampai bila?” – Aliff Syukri


Aliff mengaku dia adalah usahawan kosmetik yang dimaksudkan Wani.
SUSULAN pended4han Wani Comel yang mend4kwa diperd4ya dengan janji manis usahawan k0smetik berhubung pelantikannya sebagai duta pr0duk pelangs1ngan, individu yang dika1tkan dalam kontr0versi berkenaan menganggap tvduhan wanita itu berniat j4hat.

Datuk Seri Aliff Syukri dalam kenyataan b4las yang dibuat melalui Instagram miliknya menganggap tvduhan Wani atau nama sebenar Nurul Airawani Nazira Ibrahim, 23, adalah untuk mer0sakkan nama baiknya.

Pengasas dan pemilik D’Herbs Holding Sdn. Bhd ini turut mempers0alkan t1ndakan Wani yang mengungk1t semula isu yang sudah setahun berlalu.

“Saya dah lama beritahu yang saya buat bar1at1c pada Wani atas nas1hat doktor dan saya p0st di Facebook pada tarikh 19 Ogos 2019.

“Benda dah lama kenapa baru nak cerita, ket1nggalan ke awak? Lain kali nak ken4kan orang rese4rch hab1s-hab1s dahvlu.

Wani mend4kwa dirinya diperd4ya oleh usahawan kosmetik.

“Nak tahu detail tunggu Isnin ini dan apa t1ndakan yang saya ambil pada mereka yang tak hab1s-hab1s ambil kesemp4tan untuk jatvhkan saya. Saya nak berniaga tak kac4u orang, ” katanya.

Terdahulu pada petang Jumaat, Wani yang mengalami masalah ber4t badan hampir 300 kilogram menvntut p4mpasan sebagai ganti rvgi kerana mend4kwa tidak mendapat sebarang faedah seperti dijanjikan sebagai duta pr0duk pelans1ngan badan.

Sepanjang r4watan k0s semua saya tanggvng, satu sen pun tak minta duit awak adik Wani.

ALIFF SYUKRI

USAHAWAN KOSMETIK

Wani mend4kwa usahawan berkenaan g4gal melaksanakan janji untuk memberikannya rumah, kereta dan belanja harian selepas men4ndatangi k0ntrak sebagai duta pr0duk keluaran usahawan itu.

Dalam pada itu, Aliff turut meminta Wani untuk bekerja berikutan keadaan kes1hatannya yang kini sudah mampu untuk berjalan.

Tambah Aliff, dia sudah menanggvng segala k0s termasuk ter4pi kaki, makan dan tempat tinggal sepanjang melakukan pembed4han p1ntasan usvs itu.

Aliff tanggvng k0s pembed4han p1ntasan vsus Wani pada tahun 2019.

“Kepada Wani terima kasih banyak-banyak, awak nak s4man saya? Kerjalah adik Wani sayang oi, dah boleh jalan carilah rezeki, orang lain kerja siang malam, pagi petang dik… untuk keluarga, awak nak harap duit b4ntuan sampai bila?

“Sepanjang r4watan k0s semua saya tanggvng, satu sen pun tak minta duit awak adik Wani, jadi jangan men4ngguk di air yang kervh, ” sindirnya.

Aliff juga tidak men0lak t1ndakan Wani itu did0rong oleh individu lain yang cuba menjatvhkan dirinya atas sebab tertentu.

 

Harap perkara ini boleh diselesaikan cara baik tanpa perlu s4man meny4man dan naik mahk4mah. Bvang masa je..

 

Sumber: K! ONLINE, Utusan, MStar

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! MH Network

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment on "‘Kerjala adik Wani syg oi, dah bole jalan carila rzeki.. awk nak harap duit bntuan smpai bila?”- Aliff Syukri"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*