Kisah Masyarakat Tempatan Viral

Setahun hiIang Ipad, Wanita S’pore ini puji 2 pemuda Malaysia pulangkan semula barangannya

Membantu orang lain dalam kesu4han merupakan satu t1ndakan yang harus diprakt1kkan dalam kehidupan semasa. Kadangkala pertolongan yang kecil itu mampu membuatkan individu yang dalam kesus4han kembali tersenyum semula.

Bantu warga Singapura keh1langan Ipad Pro

Hal ini samalah seperti perkongsian seorang wanita warga Singapura yang mengucapkan terima kasih kepada dua orang pemuda warga Malaysia apabila menjumpai Ipad Pro miliknya yang h1lang dan memulangkan semula.

Hantar mesej maklumkan menjumpai Ipad

Image

Image

Dalam perkongsian Michelle Lim, dia telah berterima kasih kepada Eday Sam dan juga rakannya Yuamirul apabila mereka menghantar mesej kepadanya memaklumkan dia menemui Ipad Pro wanita tersebut yang berkemungkinan terc1cir.

Kedua-dua pemuda warga Malaysia itu kemudian menemui Michelle dan menyerahkan Ipad Pro wanita tersebut sambil bergambar.

Memori terbaik 1 Disember

Dalam pada itu, salah seorang daripada pemuda tersebut dikenali sebagai Eday Sam telah memuat naik kembali pertemuan dengan Michelle di Twitter miliknya.

Menurutnya, apa yang dilakukan adalah sesuatu yang harus dibanggakan pada permulaan bulan Disember ini. Dia yang bertugas sebagai pekerja kebersihan di Singapura mengakui memori ini pasti akan dikenang dan sangat berbangga menjadi rakyat Malaysia.

Semoga kebaikkan terus berjangk1t

Sehubungan dengan perkongsian tersebut, rata-rata warganet dan juga rakan-rakan Eday Sam telah mengucapkan terima kasih diatas kejujuran tersebut dan mereka turut berbangga kerana rakyat Malaysia menunjukkan contoh yang baik untuk negara.

“Mantap la Abang Eday kite!”

Tahniah bro, habuan yang baik diakhirat

 

Sumber: Michelle Lim, Eday Sam, OMM

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! MH Network

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *