(Video) Tular Suara Wanita Misteri Mengaji Di Indonesia, Ini Terjemahan Ayatnya. Meremang!

Tiba saja bulan Ramadan, sebahagian syaitan dibelenggu dari terus menyesatkan manusia. Viral di negara seberang satu video menyeramkan suara wanita misteri yang mengaji di kampus Universitas Sultan Ageng Tirtayasa, Banten, Indonesia sehingga mendapat perhatian netizen negara itu.

Suara misteri dirakam

Video tersebut dirakam pengawal keselamatan universiti itu pada awal pagi Ahad lalu, 3 Mei 2020 membuatkan mereka yang mendengar meremang. Video berdurasi 1 minit 14 saat berkenaan dirakam ketika pengawal keselamatan melakukan rondaan namun tidak dipastikan di mana suara itu berada.

Ketika mendekati bangunan Gedung A, pengawal terdengar seperti orang berucap namun setelah diperiksa tiada seorang pun di dalam bangunan tersebut. Tidak berpuas hati, pengawal naik ke bangunan dan terlihat satu kelibat wanita. Dia tergesa-gesa turun dan mengajak rakan setugas dan memeriksa sekali lagi di tempat itu.

Tiba di Gedung A, mereka kembali terdengar suara misteri seorang wanita mengaji dan dapat merakam seperti dikongsikan di Instagram. Setelah itu, suara tersebut menghilang. Mereka kembali ke pos kawalan sebelum beberapa minit kemudian dikejutkan dengan kelibat wanita di dalam masjid.

Foto viral itu memperlihatkan seorang wanita berambut panjang mengurai duduk di sebelah mimbar dengan pakaian kelihatan kotor dan sedikit membongkok.

Rektor universiti, Fatah Sulaiman mengesahkan video misteri yang viral itu merupakan sosok wanita yang masuk ke dalam masjid.

Dipercayai surah Al-Qalam

 

Menurut Banpos, surah yang didengari di dalam video tersebut dikenalpasti sebagai surah Al-Qalam ayat 19 hingga 29 kemudian melangkau ke ayat 32. Ayat berkenaan seakan memberi bayangan mengenai bencana dilanda dunia. Berikut adalah terjemahan ayat berkenaan:

(19) Lalu kebun itu ditimpa bencana (yang datang) dari Tuhanmu ketika mereka sedang tidur.

(20) Maka jadilah kebun itu hitam seperti malam yang gelap gulita,

(21) Lalu pada pagi hari mereka saling memanggil.

(22) ”Pergilah pagi-pagi ke kebunmu jika kamu hendak memetik hasil.”

(23) Maka mereka pun berangkat sambil berbisik-bisik.

(24) ”Pada hari ini jangan sampai ada orang miskin masuk ke dalam kebunmu.”

(25) Dan berangkatlah mereka pada pagi hari dengan niat menghalangi (orang-orang miskin) padahal mereka mampu (menolongnya).

(26) Maka ketika mereka melihat kebun itu, mereka berkata, “Sungguh, kita ini benar-benar orang-orang yang sesat,

(27) Bahkan kita tidak memperoleh apa pun,”

(28) Berkatalah seorang yang paling bijak di antara mereka, “Bukankah aku telah mengatakan kepadamu, mengapa kamu tidak bertasbih (kepada Tuhanmu).”

(29) Mereka mengucapkan, “Maha Suci Tuhan kami, sungguh, kami adalah orang-orang yang zalim.”

(32) Mudah-mudahan Tuhan memberikan ganti kepada kita dengan (kebun) yang lebih baik daripada yang ini, sungguh, kita mengharapkan ampunan dari Tuhan kita.”

 

Sumber: Kabar BantenBanpos , Ohbulan

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

 

Be the first to comment on "(Video) Tular Suara Wanita Misteri Mengaji Di Indonesia, Ini Terjemahan Ayatnya. Meremang!"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*